본문 바로가기

스터디 잉글리시/스토리

[영어회화] The Crab and his Mother

The Crab and his Mother

There once lived a crab and his mother.
One day, the mother crab was teaching her little baby how to walk.
"Well, follow my walk." said she.
And showed him how to walk.
The little baby walked following her.
But he continued to walk so one-sided.
The mother crab said to her son, "Why do you walk so crooked, my child?
"Walk straight!"
"I'm walking as you showed me" said he.
"Mother, show me the way to walk straight."
"And when I see you taking a straight course, I will follow you."
She tried to show him to walk straight.
But she also continued to walk crooked.
In the end, she couldn't say anything to the reproof of her child.
*Example is better than precept.


게와 그의 엄마

옛날에 게와 그의 엄마가 살고 있었어요.
하루는, 엄마게가 어린아이에게 걷는법을 가르치고 있었어요.
“자, 내 걷는 것을 따라해봐.”라고 엄마가 말했어요.
그리고 걷는법을 아들에게 보여주었어요.
어린 아이는 엄마를 따라서 걸었어요.
그러나 아이는 계속해서 옆으로만 걸었어요.
엄마는 아들에게, “아가, 넌 왜 그렇게 비뚤비뚤 걷니?”
“똑바로 걸어봐!”
“전 지금 엄마가 보여준대로 걷고 있어요.” 라고 아들이 말했어요.
“엄마가 똑바로 걷는 것을 보여 준다면, 저도 따라할게요.”
엄마는 아들에게 똑바로 걷는 것을 보여주려고 노력했어요.
그러나 엄마도 역시 계속해서 비뚤비뚤 걸었어요.
결국, 엄마는 아이의 질책에 아무말도 할 수가 없었어요.

*Example is better than precept.
실행이 훈계보다 낫다.